Vecmeitu ballītes plānošana

0
3485
vecmeitu ballītes plānošana

Vecmeitu ballītes organizēšana un plānošana ir ļoti atbildīgs, bet vienlaikus arī interesants process. Ja vēlaties, lai vecmeitu ballīte izdotos – būs jāiegulda laiku, pacietību un enerģiju! Šajā rakstā Jūs uzzināsiet, kā visefektīvāk organizēt plānošanas procesu, kā vislabāk izvēlēties pasākuma tematiku, aktivitātes un daudz ko citu. Nedaudz zemāk atrodas visbiežāk uzdotie jautājumi saistībā ar vecmeitu ballītes organizēšanu. Atbildes uz tiem ir rodamas tekstā.

Lai noskaidrotu atbildes uz šiem jautājumiem, nesteidzīgi izlasiet tekstu! Tajā netiek piedāvāta universāla sistēma, bet gan ieteikumi, kuru ievērošana atvieglos Jums plānošanas procesu un padarīs pasākumu daudz personiskāku, skaistāku, interesantāku un atmiņā paliekošāku.

Vecmeitu ballītes organizēšana

Atkarībā no Jūsu ambīcijām, pasākuma plānošanai un realizācijai vajadzētu atvēlēt vismaz vienu mēnesi. Ja vēlaties radīt ko grandiozu, tad ir jārēķinās ar to, ka katras mazākās detaļas pieslīpēšana prasīs laiku, tādēļ es rekomendētu sākt pasākuma plānošanu, apmēram, divus mēnešus mēnešus pirms aptuvenā ballītes norises datuma. To, cik reāli laiku tam vajadzēs veltīt un cik daudz palīdzīgu roku būs nepieciešams, Jūs sapratīsiet tikai pēc pirmā kopīgā mītinga.

dāmu kājas

Ir ļoti svarīgi jau no paša sākuma iezīmēt to, ka šis pasākums būs par godu topošajai līgavai. Tas nozīmē, ka viņu būtu jāiesaista plānošanas procesā, cik vien tas ir iespējams. Protams, viņai neko nebūtu jāzina par specifiskām aktivitātēm, norises vietu, lai nezustu pārsteiguma moments, tomēr ir jāņem vērā viņas vēlmes attiecībā uz pasākuma formātu kā tādu. Tāpat būtu jāļauj viņai izvēlēties ballītes viesus. Mērķis ir viens – darīt visu, lai pasākums viņai liktos fantastisks!

Kas to plāno un organizē?

Pasākuma organizēšanas grožus vajadzētu uzņemties topošās līgavas labākajai draudzenei vai māsai. Un iemesls tam ir pavisam vienkāršs – viņas ir tās, ka vislabāk pazīst vecmeitu. Viņas pārzina vecmeitas intereses, vēlmes un kaprīzes. Tomēr, ja dāmas, kas vislabāk pazīst topošo līgavu, nav labas kā organizatores, tad vadības grožus būtu jāuzņemas kādai no labām draudzenēm, kas lieliski prot organizēt, paturot savā tuvumā vecmeitas labāko draudzeni vai māsu kā padomnieci.

sievietes zem lietussarga

Ikvienam cilvēkam ir viedoklis par to, kā kaut kam vajadzētu izskatīties. Ja organizēšanas procesā piedalīsies visas ballītes dalībnieces, tad tas būs haotisks un neproduktīvs. Tādēļ es rekomendēju organizatorisko kodolu samazināt līdz 5 cilvēkiem. Kad vecmeita ir tikusi skaidrībā ar viesu sarakstu, un viņas labākā draudzene (vai galvenā organizatore) to ir saņēmusi, viņa atlasa četras dāmas, ar ko labprāt sastrādātos. Ir jāņem vērā viņu organizatoriskās spējas un atbildīgumu.

Kā norit organizēšanas process?

Kad ir skaidrs organizatoriskais kodols, šīs dāmas satiekas savā pirmajā mītingā. Vecmeita ir devusi savu aptuveno vīziju par to, kādu viņa gribētu redzēt savu ballīti, piemēram, ar atpūtu pie dabas, vai traku tusiņu Vecrīgā. Organizatores sāk brainstormingu, lai nonāktu pie labākajām idejām pasākuma norisei. Iesākumā ir svarīgi ieskicēt pasākumu lielos vilcienos – tas sevī ietver gan vecmeitas intereses un vēlmes, gan norises vietu, iespējamās aktivitātes. Pasākumu vajadzētu sadalīt pa atbildības sfērām – katrai organizatorei savu. Piemēram, viena atbild par ēdieniem un dzērieniem, viena par aktivitātēm, kāda cita – par viesu koordinēšanu un ielūgumiem.

meitenes plāno un organizē

Organizatoru uzdevums ir noteikt pasākuma norises datumu, kas ir vismaz mēneša attālumā, taču nav tuvāk par nedēļu pašām kāzām. Pasākumam nevajadzētu notikt svētku dienā, piemēram Jāņos vai Ziemassvētkos. Tam vajadzētu notikt nedēļas nogalē. Kad datums ir precizēts, atbildīgajai ir jāsazinās ar vecmeitas sagatavotā viesu saraksta dalībniecēm, un jāinformē viņas par to, kad pasākums notiks. Pasākuma un apģērba tematiku, norises vietu un citas nianses varēs paziņot vēlāk. Ja pārējās dalībnieces ir ar mieru, viņas var būt kā palīdzes organizatorēm viņu atbildības sfērās.

Jūs varētu interesētPrintējams zvēresta paraugs

Kad pasākuma formāts ir izkristalizējies, kad ir sadalītas atbildības sfēras un pārējās dalībnieces ir devušas savu akceptu dalībai pasākumā un šādam organizatoriskajam formātam, var sākties pats organizēšanas process. Tiek noteikti tālākie mītingi, un uzstādīti mērķi attiecīgajās atbildības sfērās, ko ir jāsasniedz līdz nākamajam mītingam. Galvenās organizatores uzdevums ir ne tikai veikt uzdevumus savā atbildības sfērā, bet arī koordinēt pārējās organizatores, dodot viņām uzdevumus un pārliecinoties, ka tie laicīgi un efektīvi tiek izpildīti. Lai nesāktos bardaks, ir svarīgi katrai no organizatorēm darboties savā sfērā, lieki nebāžot degunu citās… Ja darba ir pārāk daudz – var lūgt palīdzību citām organizatorēm vai pasākuma dalībniecēm ārpus organizatoriskajā kodolā.

Kā nosegt pasākuma izmaksas?

Brīdī, kad ir skaidras pasākuma atrakcijas, dalībnieču skaits un norises vieta, var izveidot pasākuma tāmi. To veidos gan dekorāciju izmaksas, gan telpu noma, ja tāda būs nepieciešama, gan ēdieni, gan dzērieni, gan daudz kas cits. Aprēķiniet aptuvenās izmaksas pa pozīcijām, klāt pieskaitot 15% kā nelielu drošības spilvenu. Kopējo summu var izdalīt ar dalībnieču skaitu, vai arī diferencēt – turīgākās pasākuma dalībnieces nosedz lielāku izmaksu daļu, pārējās – mazāku. Lai izmaksas maksimāli samazinātu – domājiet par saviem paziņām. Varbūt kāds var pa lēto sagādāt dekorācijas, kāds var sagādāt pa lēto uzkodas utt. Katrā ziņā – ir tāme, un to ir jānosedz. Atbildīgā sazinās ar viesiem, informē par tāmes pozīcijām, kā arī iekasē naudiņu. Lai naudas fakts nenokristu kā sniegs no skaidrām debesīm, brīdī, kad tiek paziņots par pasākuma norises datumu un jautāts, vai tajā būs iespējama dalība, tiek nodots arī info, ka vajadzēs kaut ko piemest kopējā kasē.

Pasākuma tematika un aktivitātes

Pēc būtības, tematika ir ballītes kodols. Kad tā ir skaidra, var sākt domāt par aktivitātēm, kas aizpildīs laiku, dekorācijām, kas aizpildīs telpu utt. Skaidra ballītes tematika ļaus ātri un efektīvi pieņemt organizatoriskos lēmumus, jo kalpos kā vadmotīvs brīžos, kad nepieciešama izlēmība.

Kādu tematiku izvēlēties?

Ne velti pie organizatoriskās stūres ir, piemēram, topošās līgavas māsa vai labākā draudzene – viņas līgavu pazīst labāk par citām. Viņas skaidri zina, kas aizrauj un iedvesmo topošo līgavu. Vienai pie sirds ies kārtīga izklaide Vecrīgā, apmeklējot visus iespējamos klubus, kādai citai aizraujoša liksies tematiska mājas ballīte tuvāko draudzeņu lokā. Kāda labprāt valkātu kroni visa pasākuma garumā, kāda cita – mugursomu, dodoties 30 kilometru pārgājienā pa Siguldas mežiem.

vecmeitu ballītes aktivitātes

Svarīgākais ir atcerēties, ka pasākums ir domāts topošajai līgavai, viņas labsajūtai un priekam, nevis pasākuma viesu izklaidei. Protams, ir labi, ja pasākums liksies foršs ikvienai tā dalībniecei, taču vecmeitas labsajūta ir pāri visam! Ja viņu aizrauj autosports – tur varētu sanākt ļoti interesanta ballītes tematika ar oriģināliem uzdevumiem, aktivitātēm utt. Ja viņu aizrauj kulinārija, tad varbūt ir vērts padomāt par ļoti garšīgu ballīti, kopīgi gatavojot īstus šedevrus, paralēli izklaidējoties. Jūs viņu pazīstat vislabāk – uzlieciet uz papīra viņas kvēlākās intereses un sapņus, un izvēlaties vienu no tiem par pasākuma tematiku! Šis ir pats atbildīgākais solis, uz kā balstīsies viss pārējais.

Kādas būtu piemērotākās aktivitātes?

Aktivitātes un uzdevumi tiešā mērā izrietēs no pasākuma tematikas. Ja gadījumā vecmeitai ir kaut kas zināms par tematiku, tad viņai katrā ziņā neko nebūtu jāzina par gaidāmajiem uzdevumiem. Šīm aktivitātēm ir jābūt oriģinālām un interesantām, kas dažbrīd liek smieties, bet citkārt liek nosarkt. Katrā ziņā, nevajadzētu izvēlēties neko tādu, kas liktu vecmeitai justies nepatīkami.

lāzertags sievietēm

Ja ballīte tiks organizēta kādā konkrētā vietā, piemēram, mājās vai viesu namā ar pirti, iespējamo aktivitāšu spektrs ir daudz plašāks. Tās var būt dažādas, pašu veidotas spēles, smieklīgas aktivitātes, piemēram, tualetes paīra kāzu kleitu konkurss, dārgumu medības, iegriežama šampānieša pudele, kurai visapkārt ir glāzes ar dažādiem dzērieniem utt. Šeit absolūti nav robežu, un viss izrietēs no vecmeitas personības un ballītes tematikas. Ja pasākums tiks rīkots kādā izklaides vietā, tad galvenā noteikti būs izklaides vietas piedāvātā aktivitāte, piemēram, elektrokartings, lāzertags, boulings, lekšana ar gumiju utt. Kas jūsu draudzenei vislabāk varētu patikt?

Vecmeitu ballītes norise

Sagatavošanās var prasīt vairākus mēnešus, taču pats pasākums norisināsies mazāk nekā dienu, reizēm tikai dažas stundas. Taču topošās līgavas prieks un emocijas būs vissaldākie augļi viņas draudzenēm, tāpēc vien ir vērts pacensties. Kādu dienu arī priekš jums jūsu draudzenes darīs to pašu. Tādēļ radiet tik nepārspējamu pasākumu, kādu vēlētos izbaudīt jūs pašas, vecmeitas ādā.

Kad un kur tai vajadzētu notikt?

Sāksim ar to, kad tai nevajadzētu notikt – dienu vai divas pirms kāzām. Tā, lai pie altāra, fotogrāfu pavadībā, nav jāiet ar sāpošu galvu un ziliem riņķiem zem acīm. Rekomendētais minimums ir nedēļa pirms kāzām. Nereti šādas ballītes notiek pat mēnesi vai divus iepriekš, lai būtu gana liela laika rezerve, ja nu gadījumā aktivitāšu laikā ir gūts kāds zilums. Tāpat pasākumu nevajadzētu rīkot oficiālās svētku dienās. Vislabāk to būtu rīkot nedēļas nogalē. Ja pasākuma norises datums tiks laicīgi izziņots, tad tajā viennozīmīgi varēs piedalīties lielākā daļa no vecmeitai vēlamajiem viesiem.

Kas attiecas uz potenciālo norises vietu – šeit robežu nav. To var rīkot gan vietējā pilsētā vai ciemā, gan nost no ļaužu acīm, vai gluži pretēji – visām kopīgi doties uz kādu ārzemju metropoli un izklaidēties, kā vēl nekad. Pašmāju izklaides pakalpojumu sniedzēji ir parūpējušies par jau gatavām vecmeitu ballītes izklaides pakām. Tomēr, ja gribat ļoti personīgu pasākumu, tad labākā tā norises vieta būs mājās vai speciāli izīrētā svinību telpā. Viss izriet no tematikas un pasākuma formāta.

Kam tajā vajadzētu piedalīties?

Kā jau minēts iepriekš, pasākuma viesus vajadzētu izraudzīties pašai vecmeitai. Viņa viesu sarakstu kopā ar kontaktdetaļām nodos ballītes galvenajai organizatorei, kura, savukārt, veiks saziņu, atlasīs organizatorisko kodolu, informēs man pasākuma norises datumu utt. Ierasta prakse ir aicināt uz ballīti tikai tos cilvēkus, kurus ir plānots aicināt arī uz kāzām. Protams, mēdz būt arī izņēmumi, ja kāzas ir plānotas tikai ģimenes lokā, ārzemēs utt. Ja topošajai līgavai tā labpatīkas, viņa var vēlēties ballītē redzēt arī tuvas radinieces, piemēram, mammu, omes utt. Tas nozīmē, ka pasākumam ir jābūt tā strukturētam, lai arī viņām tas liktos kaut simboliski saistošs un interesants.

ielūgums

Brīdī, kad ir skaidra pasākuma tematika, norises vieta (vai vismaz satikšanās vieta), norises datums, un dalībnieču saraksts, viena no organizatorēm var parūpēties par ielūgumiem. Tie var būt gan digitāli, gan taustāmi. Ja nevienai no organizatorēm nav izteiktas mākslinieces dotības, vajadzētu piesaistīt palīdzīgu roku no malas. Ir svarīgi, lai ielūgums būtu skaists un kvalitatīvs! Tam ir jābūt ar jūtamu pievienoto vērtību. Tajā ir jānorāda gan norises vieta, pasākuma datums, dreskods, aptuvenās aktivitātes, kā arī, pasākuma koordinatores kontaktdetaļas. Ielūgumam ir jābūt veidotam kopējās tematikas stilā. To nosūta vai nu pa pastu, vai nu nogādā katrai dalībniecei personīgi.

Nobeigums

Nav vajadzības pēc konkrētas rīcības sistēmas – ļoti ceru, ka guvāt iedvesmu, sapratāt, uz ko ir liekami galvenie uzsvari. Viss pārējais ir Jūsu rokās – izveidot vislabāko plānu, kas rezultēsies ar visforšāko vecmeitu ballīti pasaulē! Un es ticu, ka tas Jums ar pārējo organizatoru komandu ir pa spēkam! Esiet radošas, improvizējiet un allaž paturiet prātā misiju – izveidot labāko iespējamo pasākumu topošajai līgavai, jūsu draudzenei! Ja šis raksts Jums noderēja – noteikti dalieties ar to! Ja vēlaties kaut ko piebilst vai ieteikt – komentāru sadaļa ir Jūsu rīcībā. 🙂